من یک طلبه ساده هستم

بشنو از نی چون حکایت می کند...

من یک طلبه ساده هستم

بشنو از نی چون حکایت می کند...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نظر آیت‌الله حائری شیرازی درباره استاد صفایی حائری

دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹ ب.ظ


نظر آیت‌الله حائری شیرازی درباره استاد صفایی حائری 

من وقتی کتاب غدیر آقای صفایی را خواندم، در حاشیه آن نوشتم:

قدر این نویسنده، شناخته نشده است.

او محتوای شهید مطهری را دارد و روش بیان شریعتی را

ویژگی آقای صفایی این بود که هم اندیشه‌هایش جایگاه سالمی داشت و هم روش او روش مؤثری بود. متأسفانه برخی از اندیشمندان ما محتوا داشتند، ولی فرم نداشتند و برخی بالعکس بودند.

 دکتر شریعتی در فرم بیان و ورود به مطالب و انتخاب واژه‌ها خوب بود؛ ولی در محتوا خوب نبود و اسلام شناس نبود.  استاد مطهری در  محکم‌بودن اندیشه، کم‌نظیر بود؛ اما فرم او به اندازه محتوایش خوب نبود.

ما الان در شرایطی هستیم که هم به اندیشه نیاز داریم و هم به بیان؛ هم به عالم ثبوت وهم به عالم اثبات.

غرب، علوم انسانی را بر مبنای انسان شناسی خودش تولید کرده است.

ما نیاز به تولید علوم انسانیِ اسلامی داریم. دانشگاه‌های ما نیاز به محتوای اسلامی دارند. حوزه هم نیاز به فرم دارد. محصولات حوزه، قابل تدریس در دانشگاه نیستند و محصولات وارداتی از غرب هم که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند، اسلامی نیستند.

۹۴/۰۲/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی